Navigation auf uzh.ch
Suche
Navigation öffnen/schliessen
Sprachenzentrum der UZH und der ETH Zürich
Quicklinks und Sprachwechsel
Home
Kontakt
English
Suche
Haupt-Navigation
Sprachkurse
Zurück
Übersichtsseite
Sprachkurse
Allgemeine Geschäftsbedingungen
back
Allgemeine Geschäftsbedingungen
AGB kostenpflichtige Kurse
AGB Intensivkurse DaF
AGB English Assessment Test
AGB English Coaching
AGB Module für Studierende der PhF in Studienprogramm mit Pflicht zum Spracherwerb
AGB Bachelor- und Masterstudierende und Doktorierende UZH Alte Sprachen
AGB Bachelor- und Masterstudierende und Doktorierende ETH Alte Sprachen
Credits
Kursgebühren
Niveaustufen
Zielgruppen
Menü schliessen
Wissenschaftliches Schreiben
Zurück
Übersichtsseite
Wissenschaftliches Schreiben
Akademisches Screiben auf Englisch
Akademisches Screiben auf Deutsch
Menü schliessen
Autonomes Lernen
Zurück
Übersichtsseite
Autonomes Lernen
SLZ Rämistrasse
back
SLZ Rämistrasse
Team SLZ Rämistrasse
Agenda SLZ Rämistrasse
Ausleihe und Rückgabe
SLZ Hönggerberg
back
SLZ Hönggerberg
Team SLZ Hönggerberg
Agenda SLZ Hönggerberg
Lernaktivitäten
Beratungsangebote
back
Beratungsangebote
Beratung autonomes Lernen
Bestimmung des Sprachniveaus
Lernmaterialien
back
Lernmaterialien
Ressourcenpool
SOS Sprachen
Tandem
back
Tandem
Anmeldeformular
Angebotene und gesuchte Sprachen
Menü schliessen
Coaching
Zurück
Übersichtsseite
Coaching
Coaching Deutsch
Coaching Brasilianisch-Portugiesisch
Coaching Englisch
Coaching in French
Coaching Italienisch
Coaching Spanisch
Menü schliessen
Dienstleistungen
Zurück
Übersichtsseite
Dienstleistungen
Bescheinigung Sprachniveau für Akademische Mobilität
back
Bescheinigung Sprachniveau für Akademische Mobilität
Zertifizierung Sprachniveau DaF
Zertifizierung Sprachniveau Französisch
Zertifizierung Sprachniveau Italienisch
Zertifizierung Sprachniveau Portugiesisch
Zertifizierung Sprachniveau Spanisch
Bibliothek
Informationsveranstaltungen
Lernberatung
Lernplattform für akademisches Englisch
Massgeschneiderte Angebote
Selbstlernzentrum
Writing Center (English)
Menü schliessen
FAQs allgemein
Über uns
Zurück
Übersichtsseite
Über uns
Team
back
Team
Direktion
Fachschaftsleitungen
Selbstlernzentrum
Administration
Kommunikation
Geschäftsordnung
Leitbild
Kuratorium
Programm- und Qualitätsentwicklung
Jahresberichte
Mitgliedschaften
Jubiläen
Auszeichnungen
Artikel zum Sprachenzentrum
Erhebungen
Menü schliessen
Mehr
Menü schliessen
Kursbeschreibung
Kurs-ID:
0067
Titel:
Academic English C1 (Part 1)
Raum:
Raumangabe folgt Anfang September 2024
Ort:
Zentrum
Dozent*in:
Rupert Taylor, M.A.
Zeit:
Di 08.15-09.45 und Do 12.15-13.45
Daten:
17.09.-19.12.2024
ECTS-Punkte:
3
Teilnehmendenzahl:
max. 20
Anmeldeschluss:
20.09.2024
Gebühr:
CHF 0.00
Important note: This course tends to have a long waiting list. If you think you will be unable to attend at least two-thirds of all lessons or are unsure about your current workload, please consider leaving space available to another student. Thank you.
Target participants
UZH Faculty of Arts and Social Sciences (PhF) students who are enrolled in a program of study that requires them to take core elective modules in a modern language.
Entry requirements/Level of course
Participants should already have reached a level of B2-C1, as defined in the Common European Framework of Reference for Languages. Please assess your level using the diagnostic tools on our
website
. Please note that this course is not open to English native speakers.
Learning outcomes
After completing this course, students are able to:
Read academic texts and listen to audio input relevant to their field of study while maintaining critical awareness
Write in an academic style with accurate reporting of sources
Select the most natural English grammar to express their ideas
Avoid common English academic writing errors that are typical at advanced level
Express complex ideas from their fields as simply and clearly as possible
Provide constructive peer feedback on academic writing
Content and approach
This course focuses on reading and writing texts in English relevant to the students’ individual academic interests. Students are encouraged and empowered to take an objective and critical view of texts and to express this in a clear and competent way. Within the broad field of the Faculty of Arts and Social Sciences, students can select the texts and themes that they work on. Students take part in peer feedback and receive detailed individual feedback from the lecturer. The course also provides detailed input on relevant academic vocabulary, grammar, and discourse.
Assessment, ECTS points, and workload
3 ECTS points are awarded for successful completion of the course. Successful completion requires active and continuous participation. Participants should be able to dedicate around 3 hours a week to independent study and revision.
The course is assessed on the basis of:
A written response to a non-fiction, study-field-relevant book of the student’s choice (35% of final grade)
A collaboratively-written response to a YouTube channel or podcast series of the students’ choice (10% of final grade)
A vocabulary list based on current linguistic best practice and online sources, including AI (10% of final grade)
Participation in three key classroom activities (15% of final grade)
An end-of-semester test focusing on the ideas and language covered during the semester (30% of final grade)
Materials
Course materials are provided online (Moodle).
AI policy
For more information about the Language Center’s policy regarding digital literacy (AI, LLMs) click
here
.
Anmeldung hier möglich vom 09.09.2024 (ab 09:00) bis 20.09.2024
Bild-Overlay schliessen
Video-Overlay schliessen
[%=content%]
[%=content%]
[%=content%]
zurück
Übersichtsseite
[%=text%]
[%=content%]
Menü schliessen
[%=text%]
zurück
[%=text%]
[%=content%]